Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Storm och elände!

Av Åsa - 18 november 2009 22:14

Idag har stormen ställt till det...


Ett träd på vår tomt blåste ner och la sej över vägen.

Hästarna fick frispel och det var med livet som insats man tog in dom idag.

Strömavbrott hemma, men det var mest mysigt och inte så långvarigt.

Jag skrev ett långt inlägg om allt som hänt idag, men precis när jag skulle publicera det så hackade strömmen och inlägget försvann i intet och jag hade naturligtvis inte kopierat texten och nu orkar jag inte skriva om allt.

Peter kom precis och sa att vårt staket blåst omkull. Satan!


Men vi är inomhus och har det varmt och gott och hästarna är inne och har det varmt och gott. Hoppas du är inne och har det varmt och gott också...


Tack och god natt!

 
 
Kristin

Kristin

19 november 2009 07:58

Ja vilken höjdardag det va igår. Hörde att träningen blev inställd i Billinge, så nu behöver inte Therese vara arg på dig längre...=)

Vi hade bara korta strömavbrott, men det va ganska störigt för man fick ju starta om tv:n hela tiden...
Men som Caisa säger, vänta lite till med staketet så får kommunen betala det sen, mycket bättre tycker jag! Kanske trist att ha ett liggande staket så länge...

http://chisan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Caisa

20 november 2009 12:01

Eller stötta upp staketet med några gamla grenar (som säkert har trillat nu när det blåste) och hoppas på att snön kommer snart och plogbilen lassar snö och förstör staketer ;-) Hua! Hade samma strul på tiden jag bodde i Rolsberga... Staketproblem! Ta bort skiten och plantera häck! Eller mura hela vägen runt... Eller vallgrav? Det hade väl varit coolt!

Förresten, har samma problem nu med... Med häck. Grannens eller vår? Stor gren(halva trädet) har trillat ner rakt genom häcken, han är snickare -jag har bara en liten såg... Ja, jag kommer då inte ta bort skiten men större delen ligger på vår tomt och jag orkar inte lyfta in den till honom... Hoppas han tar hand om det i helgen!

Trevlig helg på dig förresten! Med eller utan biverkan av gris-sprutan... Kram/C

 
Ingen bild

Kristin

20 november 2009 22:53

Åsa, nu kräver jag lite uppdatering!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards