Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

En kväll på Lanzarote!

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen:


Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så

        mysigt liksom.

Peter – Jaha…

Jag – Ja, alltså… jag menar inte att jag längtar hem… inte alls. Men när jag

        föreställer mej hemma… fredagsmys i soffan med en varm och skön filt,

        snöstormen som viner utanför fönstren... Det verkar så mysigt på nåt vis…

Peter – Jaha…

Jag – Ja, alltså… det ÄR ju mysigt också… jättemysigt i verkligheten alltså… men

        på nåt vis så känns det liksom som att hemma är ännu mysigare när man

        sitter här… Oj, det där lät nog konstigt. Men du fattar väl vad jag menar…?

Peter – Mmmm, tror det… men det är nog bäst att du inte säger mer nu…

Jag – Nä, jag ska inte säga mer nu…


Men visst är det så. Det är därför det är så skönt att komma bort ibland, som att åka till Lanzarote i januari. För det första så är det så härligt med sommarvärme mitt i vintern, det är ett perfekt sätt att ladda batterierna. Och för det andra så uppskattar man det man har mycket mer när man kommer hem igen. Borta bra men hemma bäst, det är så sant så sant. I alla fall i min värld…


  


Okej, det här bilden är inte tagen på kvällen, men jag tog med den bara för att visa hur härligt vi har det :)

  


Tack och hej!

 
 
Ingen bild

jeanette

8 januari 2010 12:49

Vill också till Lanzarote. Blir snart hoppas jag. Just nu vill man inte va i skåne, vi har haft - 15,brrr. Kram

 
Caisa

Caisa

8 januari 2010 13:45

SCHYSST! Ni ser ut att ha det helt underbart :-) Fast solen skiner här hemma oxå men vi har bara sådär temeraturskillnad på 40 grader :-( Passa på att njut av värmen och längta inte hem förrän du känner att det biter i kinderna och tårna är som isbitar, snoret fryser i näsborrarna och alla kläder som man måste bylta på sig gör att man känner sig som en uppstoppad elefant hihi.
Kram/C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 31 december 2009 21:50

Usch, jag har verkligen varit superdålig på att blogga de sista veckorna. Jag tänker hela tiden att jag ska bättra mej och ägna lite tid åt bloggen, men det vill sej inte riktigt. Nu ska jag dessutom iväg i två veckor ner till sydligare breddgrader o...

Ovido - Quiz & Flashcards