Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Snart glömmer jag väl var jag bor...!

Av Åsa - 19 december 2009 23:07

Jag efterlyser tips på bra knep för att komma ihåg saker och ting. Igår var jag nämligen med om något som faktiskt skrämde mej en aning och nu måste jag lära mej hur jag ska göra för att inte råka ut för något liknande igen.


Igår på jobbet så ringde en kollega som jobbade hemifrån för tillfällen. Så här löd en del av vårt samtal


Kollega - Är det lugnt där uppe idag?

Jag - Ja, just nu är jag ensam på kontoret så det är väldigt lugnt.

Kollega - Jaha, var e CJ (chefen) då?

Jag - Hon skulle komma efter barnens skolavslutning, men hon har inte kommit ännu, jag har inte sett henne i alla fall. Hon e kanske på möte för Johan stack upp till Micke efter frukost så hon har kanske stannat där.


Då hörde jag plötsligt steg som kom INNIFRÅN kontoret (mitt rum ligger närmast ytterdörren) och jag blev helt förvånad eftersom jag var säker på att jag var ensam på kontoret. När jag tittade ut i korridoren så kom CJ gående bortifrån sitt kontor.


Jag tittade förvånat på chefen och utbrast - Va, är du HÄR? Jag har inte märkt att du har kommit...


Då tittade hon på mej med en förundrad min och sa sen - Men Åsa, jag PRATADE ju med dig och kommenterade din juliga klädsel när jag kom för fem minuter sen...


Alltså, jag kunde inte för en sekund minnas att jag hade sett henne komma, inte ens när hon sa att hon hade pratat med mej. Först flera minuter senare när jag hade tänkt på det så kunde jag erinra mej att hon faktiskt hade stannat till i dörren till mitt rum och sagt hej och pratat lite. Det läskiga är att jag inte var upptagen med nåt speciellt, som att prata i telefon eller skicka mejl eller så (sådana saker kan ju annars få mej att missa saker som händer runt omkring). Jag höll ju på att storstäda mitt rum och jag vet nu efteråt att jag stannade upp i det jag höll på med och pratade några ord med CJ.


Kom nu inte och säg att jag är utarbetad och/eller stressad för det är jag inte. Just nu är det en lugn period på jobbet och jag jobbar absolut inte för mycket. Jag mår bra, är glad och sover för det allra mesta bra på nätterna. Så nån "utbrändhet" är det verkligen inte fråga om. Men så här kan det inte få gå till. Jag MÅSTE lära mej något knep som gör att jag inte råkar ut för något liknande igen. För det första så skulle det ju kunna ställa till så att jag glömmer något viktigt och för det andra så var det en ganska scary upplevelse.


Så snälla, har du nåt bra knep så kan du väl vara bussig och dela med dej...


Tack och hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards