Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Snacka om dålig tajming...!

Av Åsa - 12 december 2009 21:55

I dag fyller min kära dotter 14 år. Herregu' vad fort åren går. För bara ett par år sen så var hon en liten plutta, nu är hon tonåring (om än utan det mesta av de klassiska tonårsfasonerna som tur är) och även fast hon inte är så värst stor så har hon ändå blivit så "stor". Och tänk vad hon har vuxit, nu är hon nästan lika lång som jag.


En födelsedag är alltid kul, särskilt när det är ens barn som fyller år. Det har alltid varit så roligt att planera och köpa presenter till Therés födelsedag. Det är fortfarande roligt med Therés födelsedag, men för tre år sen så hände något fruktansvärt just den här dagen. Min älskade pappa dog. Ja, jag vet, snacka om dålig tajming...


Jag minns den dagen som om det vore igår. Therés fyllde 11 år och var oturligt nog sjuk den dagen så hon var hemma från skolan. Pappa brukade alltid ringa och gratulera Therés innan hon gick till skolan. Den här morgonen ringde det vid halv tio-tiden och jag såg på nummerpresentatören att det var pappa. Jag hade inte en tanke på att pappa inte kunde veta att Therés var sjuk och att om hon inte varit sjuk så skulle hon ha gått till skolan redan och pappa skulle aldrig ha missat att ringa i tid, han var ju alltid uppe med tuppen.


Men det var ju inte pappa. Det var min svägerska som ringde från pappas lägenhet för att tala om att pappa gått bort i sömnen under natten. Jag minns att min första, totalt irrationella, tanke var "men Therés fyller ju år idag..." Sen vet jag att jag tänkte att jag aldrig skulle tycka igen att Therés födelsedag var rolig. Men faktiskt, det går ganska bra att separera de två händelserna, Therés födelsedag och årsdagen av pappas död. Och som tur är så är det födelsedagen som dominerar, inte så konstigt kanske eftersom man liksom är mitt uppe i den medan det andra bara finns inne i huvudet.


Här är några bilder på Therés när hon var mindre.


Sommaren -05, nio år gammal, på en av kusinernas hästar i Hedemora. Snacka om liten unge på bjässehäst :)

  


Här rider Therés på lilla shettisen Fritte, som faktiskt kommer från Ekastiga men numera bor i Hedemora. Världen är bra liten...

 

Sommaren -05, i full galopp på sommarponnyn, russtoet Frigga, hemma i Jularp.


Juni -07, 11 år gammal, med foderponnyn Lisa. Dagen efter lämnade vi tillbaka Lisa och sen köpte vi Sunset ett par veckor senare.


Tillsammans med morfar och kusin Sofia sommaren -06. Sista sommaren med morfar...


Visst är det väl märkligt hur det kan bli. Tur att man inte vet vad som komma skall...


Tack och hej!

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards