Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Ett susande blinkande pipande rymdskepp!

Av Åsa - 5 november 2009 19:15

Nu har vi varit ute på en liten provtur i nya lastbilen. Den må se ut som den gamla, men den är väldigt annorlunda inuti. Den är helt ljudisolerad och motorn hörs mest som ett susande. Och så är det en massa små konstiga lampor överallt som blinkar lite då och då (nej, jag menar inte blinkersen). Och så tror vi (jag och Therés) att det sitter en liten gubbe under instrumentpanelen och kikar genom en springa så att Peter har säkerhetsbälte på sej och om han glömmer att ta på sej bältet så börjar gubben banka frenetiskt på en xylofon. Jo jag lovar, det låter faktiskt så.


Och när man slår på blinkersen så börjar bilen spela introt till "vad du är söt, min kära lilla ponny" och när lastbilen backar så piper det precis som i "tips från coachen" i Parlamentet. Man kan fälla framsätet bakåt så att man halvligger. Jag testade och upptäckte att om man drar i spaken på sidan av passagerarsätet samtidigt som man lutar sej lite framåt så kommer ryggstödet som en katapult och trycker ihop en så att man sitter som en ostbåge. När jag påpekade för Peter att jag inte direkt kunde se att det fanns något behov av den här funktionen så berättade han att det inte är meningen att man ska sitta i sätet när man fäller det framåt, utan att man kan göra om sätet till ett bord när man ligger i sängen.


Det är alltså en säng i lastbilen också. Det var det visserligen i förra lastbilen också, men den var så överbelamrad med skit så att man aldrig tänkte på att det var en säng. Men i nya lastbilen ser sängen än så länge rätt inbjudande ut och tanken på att åka rakt ut i ingenstans och krypa upp i sängen med varma täcken och mjuka kuddar samtidigt som regnet piskar mot rutan är väldigt lockande. Vi, jag och Therés, föreslog faktiskt att vi skulle ta lastbilen och köra kors och tvärs i Sverige kommande semester, men Peter konstaterade att det skulle bli en jävligt dyr semester. Den drar ju en del diesel den där lastbilen. Och för den delen så lär vårt nyväckta intresse för lastbilen ha slocknat för länge sen vid det laget. Antagligen så har vi tappat intresset redan i morgon. Lastbilen ser ju ändå likadan ut som den förra...

 
 
Kristin

Kristin

6 november 2009 11:32

Haha!!!!! Jag kan se dig och Therese pilla på alla knappar. Vilken tur att det inte va en katapultstol du satt i...

Vilken fantasi grabbar har, samma strapning som innan, spännande. Jaja, då känner man igen honom på vägarna trots ny bil...

http://chisan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards