Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Eslöv - töntreklamens högborg!

Av Åsa - 14 oktober 2009 22:00

Det finns en möbelaffär där jag aldrig någonsin kommer köpa den minsta lilla möbel... nämligen Blomsterbergs i Eslöv (lika tvärsäkert som att jag aldrig kommer sätta min fot i Ullared). Jag får rejäla äckelrysningar i hela kroppen bara jag hör namnet. Jag HATAR den supertöntiga reklamen där Blomsterberg själv visar upp sina absolut noll och obefintliga skådespelartalanger. VEM kan tycka att den reklamen är ok? VEM har skapat reklamfilmen, är det Blomsterberg själv som absolut vill vara med i tv? Förmodligen inte... förmodligen är han fullständigt GRUNDLURAD av någon talanglös människa som leker reklambyrå. Men hur naiv får man vara, kan man inte bara titta på den där jävla usla reklamen och konstatera att den är katastrofal? HUR kan någon enda människa undgå att se att den är totalt värdelös och supertöntig...? Fast jag har faktiskt inte sett nån reklam från Blomsterbergs på länge vad jag kan erinra mej, så kanske kanske (förhoppningsvis) så är det ändå någon ansvarig person som äntligen öppnat ögonen. Eller så har den sk reklambyrån lyckats lura av Blomsterberg hela reklambudgeten redan...


En annan reklam som, i alla fall för mej, får totalt motsatt effekt än vad som är meningen är Bil-Månssons reklam. Jag får kraftiga kräkkänslor när jag ser fåntratten stå där och säga "Det är jag som är Månsson". Affärsman må han vara, den käre Månsson, men han är ju knappast den skarpaste kniven i lådan på reklamfilmsfronten...


Vet inte riktigt varför jag skriver detta. Det var väl när jag såg den töntiga Bil-Månssonreklamen en gång för mycket som det bara svämmade över... Nästa gång finns risken att jag kastar något tungt och hårt rakt in i tv-rutan.


Tack och godnatt!

 
 
Ingen bild

Caisa

14 oktober 2009 22:38

TJOHOO! Hon skriver om något annat än svin-förkylning och grissjuk :-) Grattis! Antar att du är på bättringsvägen och på benen.

Jag är nääästan frisk men när töserna kom hem så hamnade Ebban i soffan under 3 filtar och sa att hon frös men brann i pannan... Typiskt! 38.9 i temp och sen raka vägen i säng med henne! Malaria? Nja hals-malaria och ont i foten samtidigt. Konstiga symptom. Har du förslag på sjukdom? Kram på dig!

 
Ingen bild

Åsa

15 oktober 2009 07:53

Hmmm... brinner i pannan och ont i halsen... det måste vara RÖKHOSTA. Häll en hink vatten över tösen så slocknar både eld och rök.

Själv är jag sämre idag igen, men nu sitter det onda i nedre delen av halsen och ner i bröstet. Och så hostar jag, en jobbig hosta som låter märkligt likt "nöff nöff"...

Krya på dej Caisa, och din familj också. Kram kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards