Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Nu har jag fått svininfluensa igen!

Av Åsa - 12 oktober 2009 07:00

Usch, jag har ont i halsen. Jävla skit, jag har nog fått svininfluensa... igen. Jag har ju haft den där svininfluensan några gånger nu. Som tur är så har jag varit en av dom som drabbats väldigt lindrigt. Jag menar, man har ju läst om folk som varit sjuka bara några få dagar, och jag är ju ännu "värre", jag har haft svininfluensa säkert tre gånger nu men bara varit sjuk ungefär en-två dagar per gång. Eller sjuk och sjuk, jag har ju faktiskt haft sån otrolig tur så att jag inte ens har varit sjuk. Jag har bara känt av den där jäkla svininfluensan lite grann i halsen. Jag borde kanske tipsa tidningarna om det så att folk får se att inte alla dör som får svininfluensa.


Fast i vintras, i februari, så hade jag influensa, och då var det nog väldigt nära att jag dog. Åtminstone kändes det så. När jag tänker efter så var jag nog faktiskt död några dagar. I alla fall så var jag sjukare än jag kan minnas att jag någonsin varit förut, i två veckor dessutom. Om det inte var svininfluensa så var det i alla fall en jävla svin-influensa. En riktig skit-influensa.


Ett annat namn man hör på den här influensan som nu verkar hota hela mänsklighetens existens på jorden är ju "nya" influensan. Ja, det är klart att den är ny. Varenda gång jag blir sjuk så är det i en ny sjukdom. Även om man har haft samma sjukdom förut så är den ju ny för denna gången. Det är samma sak som att man säger att man köpt ny bil trots att man inte alls har köpt en NY bil i ordets rätta bemärkelse. Larvigt namn i alla fall. Och "svininfluensan", heter den så för att det smittar från svin till människa? När fågelinfluensan härjade som värst (då när mänsklighetens existens hotades förra gången) så var folk skiträdda för fåglar. Någon som är rädd för grisar nu? Någon....?! Vi pratade om det igår kväll och då kom Peter på att namnet säkert kommer sej av att så många människor är riktiga svin. Naturligtvis! Men då borde det bara vara svinen som drabbas... och i så fall så varken har jag eller har haft svininfluensa. Faktiskt ganska skönt att veta...


Tack och hej....aaaaatjooo!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards