Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Märklig utflykt!

Av Åsa - 26 september 2009 21:46

I dag var jag på en av de märkligaste utflykter jag någonsin varit på, vad jag kan minnas så här på rak arm iaf. Jag, Tina och Kristin lastade in Kristins "lilla" pålle, Hot Shot, i transporten och så åkte vi helt sonika till Södra Rörum. När vi kom dit så började Tina med att rasta sin pappas hund, sen lastade vi ur HS, fikade, lastade HS igen och körde hem... Lite knasigt, men mycket mycket roligt. Fast det berodde inte på utflykten i sej, utan på sällskapet :D


Framme vid S Rörums gamla skola, numera kallad Husaren.

 


Tina på väg över fotbollsplanen till den vita dörren där hennes pappa bor.

  


HS knatade runt helt coolt...

 


Kristin bjöd på fika.

  


Tina och HS. Snacka om lugn och snäll 3-åring (HS alltså...).

 


Hmmm... vad har du där? Får jag smaka...?

  


Mmmmm! Ge mej mer... HS gillade släta bullar, men inte chokladmuffins.

     


Tugga tugga... Gott...!

   


Som sagt, HS skötte sej kanonfint. Gick rakt in när vi skulle iväg och tvekade bara lite när vi skulle hem. Fast det var nog för att han villa ha mer slät bulle först.   


I morgon bär det av på hopptävling. Vi var i stallet och fixade med Lady (tvätt och sånt) till närmare halv nio. Sen blev det alldeles för sen (men god) kvällsmat. Peter hade fixat mat på Therés beställning. Flygande Jacob.  


Nu känner jag att ögonlocken börjar kännas ordentligt tunga, så jag tänker gå och lägga mej strax så att jag orkar upp i morgon bitti.


Tack och god natt. 

 
 
Ingen bild

Tina

29 september 2009 10:09

Roligt var det:-)..alltid skoj o vara ute med er töser:-) Tack för skjutsen till S.rörum

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards