Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Jakt- och fiskemässan.

Av Åsa - 29 augusti 2009 23:06

Idag har jag varit på Jakt- och fiskemässan hela dagen. Det är helt otroligt vilken KÖ det är både dit och hem. På vägen dit började den mitt i Orupsbacken och sniglade sej fram ända långt ut på fälten vid Bosjökloster. Lååååångt ut på fälten, halvvägs tillbaka till Höör kändes det som, hamnade jag efter typ en timmes köande. Och trots att jag var kvar så sent så det bara var min bil som stod kvar långt därute på fältet när jag kom ut så var det ändå ett himla köande för att komma ut från området också. Konstigt att dom inte kan lösa det här när dom år efter år stoppar upp all trafik ute på 23-an. Att dom får...


Jag och Weronika på jobbet satte upp en monter i går, vi har en del i kommunens tält. Men eftersom jag har jobbat väldigt väldigt mycket den senaste tiden, bl a sju dagar i sträck och 12 timmar utan rast igår, så jobbade jag inte precis idag. Jag var i montern ett par korta stunder, men resten av tiden gick jag runt och kikade lite på alla möjligt och omöjliga jaktgrejer och annat som finns på mässan. Det small och pangade som sjutton runt omkring och jag blev sugen på att gå bort och provskjuta, men jag vågade inte utan Carina. Jag kan inte skjuta om jag inte har Carina med mej. Varför jobbar du just den här helgen Carina?


Men det var allmänt trevligt där. Jag träffade Micke och Anne-Charlotte som stod och sålde jaktprylar. Micke är alltså en av brorsans gamla barndomskompisar från Stockholm. Dom är ett gäng gamla kompisar som fortfarande träffas tämligen regelbundet trots att dom fyller 50 i år hela bunten och sen många år är utspridda över halva Sverige. En annan av brorsans gamla barndomskompisar bor i Hörby och det är faktiskt himla kul att hans dotter och Therés har varit oskiljaktiga sen dom träffades i somras när vi hade grillfest här hemma när brorsan med familj var här på semestern. Som Micke sa idag när jag berättade det för honom -"Det känns som om cirkeln är sluten på nåt vis..."


Vi tittade på Bosjökloster Derby också. Det var 10 till finalen och fyra av dom gick till omhoppning. Snacka om att vi fick bevis för att gammal är äldst. Peter Eriksson kommer in sist i omhoppningen. Efter andra hindret så rider han plötsligt åt fel håll... trodde vi. Men icke! Han fintade dom andra så det tjongade om det, gjorde en helt annan sväng till tredje hindret och det visade sej att det besparade honom ca 3 sekunder. Så jäkla snyggt. Till och med ägaren till hästen som kom tvåa var tvungen att erkänna att det var jäkligt snyggt ridet av Peter.


Lilla Calle knatade runt varv på varv med den ena ungen efter den andra på ryggen. Ungarna sken ikapp med solen. Calle suckade djupt och drog benen efter sej... Han verkade tycka att det var sååååå tråkigt.


I morgon är det dags igen. Jag ska inte jobba precis då heller. Jag ska vara i montern lite grann men mest titta på hopptävlingarna och så ska jag våga mej ner och kolla på skyttet, kanske prova trots att inte Carina är med. Och jag ska kolla på gevär. Vill gärna köpa en egen hagelbössa för lerduveskytte så det kan ju vara intressant att se lite av vad som finns. Sen när dagen är slut så ska vi ta med oss det uppstoppade lodjuret Elo och skelettet efter lodjuret Stina (och övriga prylar) med oss hem så det lär bli sent i morgon eftersom naturligtvis alla utställare ska packa ner snarast möjligt efter kl. 17 och det kommer bli jättetrångt och bökigt. Men vad gör det, jag ska inte vara på möte på kommunen förrän kl. 8 på måndag morgon...


Calle jobbar ihop till mat och husrum.


Man säljer inga motorcyklar genom att stå och snacka med varann, haha.


Inte världens bästa ställe att sitta och äta lunch på, men det gick. Kristin, Kristoffer, "han bredvid" och Martina, Kristins och Kristoffers kusin.


Micke och Ann-Charlotte i värsta försäljartagen.


Blonde's have more fun... eller? Blivande svärson!? :D (inte mej emot... ;) )


Peter Eriksson över första hindret på en annan häst än den han vann med.


Kristin tycker att det är roligt med hästhoppning. Eller så är det det faktum att jag fotar henne som får henne att flina. Snygg maskning av dom bakom.


En glad och mycket värdig segrare. Vilken jäkla snygg sväng... den var värd 10 000 spänn.


Ärevarv i full rulle. Som sagt, gammal är äldst...


Tack och hej!

 
 
Emelie

Emelie

30 augusti 2009 18:34

Hästen Peter hoppar på bilden har jag ridit, och den som blev tvåa i finalklassen också =) Det var ju Satu som blev tvåa, hon var dessutom det i ett av kvalen och vann det andra. =)

http://uptowngirl.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards