Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Jag är förälskad!

Av Åsa - 23 augusti 2009 21:30

Jag är lite småförälskad! I en tjej på fyra ben som heter Bianca Castafiore. Hon behöver en fodervärd och jag vill ha en häst så jag sa att jag kunde ta henne. Men först skulle jag provrida. När Trixie kom med henne från hagen så kunde jag konstatera att jag inte sett henne förut, trots att hon funnits i stallet hela sommaren. Hon var mycket finare och sötare än jag hade för mej. Samma färg som Snusebus ungefär. Smäcker. Fint huvud.


Så red vi ut, jag , Trixie, Tina och så körde Fredrik Calle. Bianca var hur trevlig som helst. Snäll men inte tråkig. Inte rädd för bilar men lite rädd för vissa buskar och idag visade det sej att hon var ganska rädd för vita kor också. Eller så berodde det på att Therés som var framför stannade Lady så att jag skulle kunna rida förbi, och när Bianca märkte att Lady stannade samtidigt som det uppenbarade sej en skock läskiga kor bredvid stigen så tänkte hon nog typ "om inte hon går förbi dom så tänker då synnerligen inte jag heller göra det..." Hon stod som fastfrusen hur mycket jag än manade på henne, men när Lady gick igen så knatade Bianca efter utan att tveka.


I dag var det alltså jag, Therés och Jeanette som red ut tillsammans. Vi var ute i 1,5 timme och förutom lite ont i knäna och lite i låren och baken så har jag nog mest kramp i ansiktet. För jag har ett stort leende på läpparna varenda minut som jag sitter på Bianca och långt efteråt också. Det är så SKITKUL och HÄRLIGT att rida igen. Nu slutar jag inte förrän jag inte kan ta mej upp på en häst längre...


Bianca Castafiore och jag. Ett sån't fånigt flin har jag haft i ansiktet sen jag satt på Bianca första gången i går.

 
 
Ingen bild

trixie

23 augusti 2009 23:22

Jag gläds åt din glädje! Nästan så man blev lite tårögd när man läste ... Ni verkar passa kanon ihopa redan nu, du och primadonnan! Verkligen kul!

Hoppas nu allt löser sig med försäkr. och allt

Super fin bild förresten!
Kramkram

 
Ingen bild

Tina

24 augusti 2009 10:19

Det är så roligt o se dig så glad Åsa. Det är det jag säger hästar är världens roligaste väsen o vara kring:-) kul att du äntligen hittat fina Bianca..håller tummarna för att det sista ska falla på plats så du kan ha henne i vinter :D kram kram

 
Ingen bild

jeanette

24 augusti 2009 11:17

jätte glad för din skull att du trivs med bianca. tack för att jag och luring fick följa med ut i skogen igår, vi hade trevligt båda två. kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards