Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

I dag är det ledsamt.

Av Åsa - 17 augusti 2009 19:21

Jag brukar för det mesta vara på gott humör och skriva lite glada saker. Men idag är det sorgligt och jag har ingen lust alls att skriva om något roligt eller om något vardagsgnäll. För människor som jag tycker väldigt mycket om har råkat ut för en tragedi och det gör mej väldigt ledsen.


En ung man har dött. En liten pojke har förlorat sin pappa, en ung kvinna har förlorat sin fd sambo som hon fortfarande tyckte mycket om och hade god och fin kontakt med. Jag tycker om pojken och hans mamma och jag är mycket nära vän med pojkens mormor och morfar. Deras sorg berör mej mycket.


Dessutom så kände jag en gång i tiden killen som dött. Ja, jag kände väl honom fortfarande egentligen, men jag har inte träffat honom på ganska länge. Men jag tänker på honom och är ledsen över att han är borta. Det var en mycket trevlig kille. Verbal och intelligent, rolig, lite tuff attityd men väldigt trevlig när man lärde känna honom lite. Han murade vår trappa en gång. Det tog flera dagar och han satt tillsammans med oss och fikade och åt kvällsmat medan cementen brann. Det tog egentligen längre tid än det borde och jag minns att jag var ganska irriterad tillslut. Nu önskar jag att han hade möjlighet att komma hit och laga något igen även om det hade klöddat och jag hade blivit småirriterad.


Mina tankar går till hans son, hans föräldrar och hans brorsa. Och till mina vänner och deras dotter som förlorat sitt älskade barns/barnbarns pappa, samt till familjens andra döttrar som förlorat en älskad systersons pappa. Jag vill svinga ett trollspö och göra allt annorlunda. Eller vrida tiden tillbaka och skjutsa killen till sjukhuset innan det är försent. Eller åtminstone linda in sorgen i något varmt och mjukt så att den inte känns. Men jag kan inte göra det. Jag kan bara skicka mina varmaste kramar och hoppas att dom förstår att jag tänker på dom, vad nu det kan vara värt egentligen...

 
 
Ingen bild

Kristin

17 augusti 2009 22:25

Hmm, våra bloggar é inte så uppiggande idag...Ingen bra dag helt enkelt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards