Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Möhippa!

Av Åsa - 16 augusti 2009 21:40

I går var vi ett gäng som ordnade möhippa för en av tjejerna i stallet som gifter sej om tre veckor. Det var en rolig och stundtals helt galen morgon, dag, kväll och natt. Vi åt frukost i ett vindskydd med regnet smattrande på taket. Vi åkte på sånna där uppblåsbara grejer bakom vattenskoter på Ringsjön. Helt jäkla galet. Jag trodde att min sista stund var kommen. Det gick så jäkla fort och man fick ju hålla i sej för livet och så när det började studsa till på köpet så var jag nära att flyga av flera gånger. Och inte kunde man släppa greppet och signalera till Johan att han skulle stanna heller...


Jag ramlade inte av och slog ihjäl mej och jag drunknade inte heller. Men det var jäkligt nära att jag garvade ihjäl mej när skotern slutade fungera och jag skojade och sa att det måste vara Johans tappade keps som fastnat i insuget undertill. Och vad var det som satt där, jo Johans tappade keps. Där förlängde vi våra liv med ca 10 år skulle jag tro. Åtminstone så hördes det ända in till land hur vi garvade... :-D


Vi var på djurparken och hörde på när Jeanettes kära svärmor höll på att få en hjärtinfarkt. Det var när Jeanette var inne i varghägnet tillsammans med Johan (inte samma Johan som körde vattenskoter dock) och han gick iväg och lämnade Jeanette ensam mitt i hägnet. Alltså, svärmor trodde nog att Jeanette skulle bli uppäten eller nåt, hon var riktigt upprörd. Men Jeanettes mamma däremot var hur cool som helst. Och självklart så visste Johan vad han gjorde och dom kom både levande och hela ut från vargarna båda två. Och Jeanette överlevde även att mata sälarna men det var nog tack vare att Morgan varnade henne för sälarnas jättelånga och jättevassa tänder. Jeanette tyckte i alla fall att det var jättehäftigt både med vargar och sälar.


Vi skulle bada i sån där vedeldad tunna på eftermiddagen och så var det meningen att vi skulle till Jernkällaren och äta på kvällen. Men när vi väl kommit ner i den där tunnan så var det ingen som ville åka därifrån, så vi beställde hem pizza istället (som vi inte åt ändå) och stannade i badtunnan hela kvällen och natten typ. Fast det var så gruvligt varmt i tunnan så man hoppade i och ur hela tiden. Eller så stod man upp så att man bara skållade halva kroppen åtminstone. Och jag (vem annars) lyckades både bränna mej på det förbannade röret till kaminen och rädda Kristin från att bränna sej på det samma.


Och så var det första gången jag var på möhippa där det var killar med. Men det var ju egentligen inte meningen. Vi skulle ju som sagt fortsätta ut på kvällen och då skulle killarna ta över badtunnan. Men vi kunde ju inte gärna kasta ut dom när vi bestämde oss för att stanna kvar i tunnan med utsikt över Ringsjön, så det fick bli en mixad möhippa istället, och det var hur trevligt som helst.


Som vanligt så garvade vi oss fördärvade åt en del saker som sas under dagen och alla var överens om att det måste vara med på bloggen. Men sen på kvällen så var det ingen som kom ihåg vad som sagts eller ens vem som sa det... och på så vis så garvade vi läppen av oss en gång till :-D


Och så var det två små lustiga hundar där också, sånna där Bacon Frisé.


Kl. 12 på natten:

Danni: - Jag får inte upp den...! Jo, nu fick jag upp den...!

Jag: -För helvette, du sprutade mellan mina ben!!!

(Danni i badtunnan hade problem att öppna vattenslangen när han skulle fylla på kallvatten. Plötsligt fick han upp kranen och lyckades spruta iskallt vatten på mej som befann mej en bra bit bort från tunnan)


Tack och hej, jag har så förbannat ont i armarna...


Frukost i vindskyddet vid Frostavallens slalombacke. Jeanette drack nog fem koppar kaffe med fem sockerbitar i varje...


Och vad har vi här då, en korsning mellanfjäril och kråka, eller?


Det ösregnade och var svinkallt när det var dags att åka efter vattenskoter, men Trixie och Jeanette bangade inte.


Johan och Fredrik, hjältarna för dagen, fixar med skotrarna.


Jeanette, Kristin, Trixie och Tina. Jeanette ser ju riktigt entusiastisk ut.


Jo du Emelie, vi såg nog att det var du som trampade sönder bänken...


Haverikommissionen sammanträder efter den stora vurpan. Kristin och Tina kom inte så långt med "bananen" förrän den välte.


Sminket må ha suttit över natten, men vattenfast var det inte, Trixie.


Jeanette på väg in i varghägnet tillsammans med Johan som är förman på djurparken. Skulle det visa sej bli den sista bilden på Jeanette?


Men hon överlevde vargarna och fick mata sälarna tillsammans med Morgan.


Hela gänget på sälbryggan. Från vä: Jeanettes mamma Katrin, Jeanettes svärmor Helen, Annette, Jeanette, Trixie, Jag, Emelie, Tina och Kristin.


Det absolut mest komiska vi såg på djurparken. Snacka om lämplig klädsel för en promenad i djurparken, så där lagom djuriskt... :-D


Tillbaka i Gamla bo. Nu var det dags för starkare drycker och "tilltugg". Och en cig till Kristin.


Och sen var det dags att hoppa i badtunnan och skålla sej. Men först måste Kristin röka... ;-)


En massa glada tjejer i en tunna. Fr v: Annette, Jeanette, Tina, Jessica, Kristin och Emelie. Och så Johan, med kepsen fortfarande på huvudet.


Fortfarande i badtunnan när det blivit mörkt. Kolla utsikten!


Och vad gör Emelie mitt i natten? Lägger patiens iklädd bikini, haha! Trixie ser ju måttligt road ut...

 
 
Ingen bild

Tina

17 augusti 2009 09:48

hihi..ja det här var en dag jag sent kommer att glömmma. Jättetrevlig från början till slut:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 9 februari 2010 22:01

När gjorde du sist något som du gått och tänkt i flera år att du skulle vilja göra? Hoppa falskärm t ex. Hur många är det inte som säger "jag skulle vilja hoppa fallskärm"? Och hur många är det som någonsin hoppar fallskärm...? Jag gjorde en sån...

Av Åsa - 5 februari 2010 08:50


Sitter här och tittar ut på en gråmulen, översnöad värld och drömmer mej tillbaka till solen och värmen på Lanzarote som vi lämnade för exakt tre veckor sen. I år så flyttade vi till ett nytt hotell mitt i semestern vilken vi absolut inte ångrade eft...

Av Åsa - 31 januari 2010 00:19

Hmmm... få se... smör... sprit... glass... is... sex! Tomatodlare... och så en tom julduk   OBS! Väldigt väldigt INTERNT...!!! (Det här gör vi om väldigt snart)   Tack och hej! ...

Av Åsa - 9 januari 2010 19:43

I en vecka nu så har vi bott på Cinco Casitas i Matagorda strax utanför Puerto del Carmen. Det är en villa (som dom kallar det) med egen trädgård och privat pool minsann. Men vi har kommit fram till att det inte är en pool, det är ett jättestort fotb...

Av Åsa - 7 januari 2010 17:58

Följande samtal ägde rum på en restaurang på Lanzarote härom kvällen: Jag – Konstigt, när man är här nere och föreställer sej hemma så verkar det så         mysigt liksom. Peter – Jaha… Jag – Ja, alltså… jag...

Ovido - Quiz & Flashcards